Aktiva ÄmnenAktiva Ämnen  Visa Lista på alla ForummedlemmarMedlemslista AlmanackaAlmanacka  Sök i ForumetSök  HjälpHjälp
  Registrera dig härRegistrera dig här  Logga inLogga in
Hundar
 Westernridning Diskussionsforum : Hundar
Rubrik Ämne: dj*vla veterinärer Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Författare
Meddelande << Föregående Ämne | Nästa Ämne >>
-westerngirl-
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 06 April 2005
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 130
Skickat: 02 Oktober 2005 kl 22:40 | IP Loggad Citera -westerngirl-

hej jag hade en tax som helt plötsligt just out of the blue fick extremt dåligt blod veterinärerna sa att de inte kunde göra nått och satte honom på en massa lustiga piller blå,röda,vita, runda ,fyrkantiga mm. hunden fick anfall slutade andas och trillade ihop.vi fick igång honom med hjälp av konstgjord andning  detta hände 3 ggr. till slut så var det så illa att han inte fick luft. vi frågade veterinärerna om man inte kunnde ge en blodöverföring men de sa bara att det gör vi i nödfall. vad kallar de nödfall? hunden hade så dåligt blod värde att han inte fick nåt syre till blodet. han hade 56 de ska ha minst 120 i värde är inte det nödfall? nä då sa de att om man ger honom det nu kan han kanske inte ge det i framtiden för då kan de dö av det! jag fick se på när min hund sakta dog han fick inte luft han kvävdes till döds medans han kollade bedjande på mig hur tror veterinärerna att det känns? det är för dj**ligt rent ut sagt. han hade levt nu om han hade fått blodöverförring! jag har inget till övers för det djursjukhuset det är ett som är säkert

__________________
My husband told me I could choose beteween him and the horse. Damn I´m going to miss that man!
Tillbaka till Toppen Se -westerngirl-'s Profil Sök efter andra inlägg av -westerngirl-
 
wrangler
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 23 Mars 2005
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 100
Skickat: 02 Oktober 2005 kl 23:42 | IP Loggad Citera wrangler

Vilket djursjukhus var det??? Det är ju FÖRFÄRLIGT!!!!  Jag blir VANSINNIG!!!!!!  Stackars dig... skulle något sådant hända min hund skulle jag förmoligen bli dömd för jävligt överlagt mord!!!!!
Tillbaka till Toppen Se wrangler's Profil Sök efter andra inlägg av wrangler Besök wrangler's Hemsida
 
-westerngirl-
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 06 April 2005
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 130
Skickat: 03 Oktober 2005 kl 16:11 | IP Loggad Citera -westerngirl-

jag är inte säker på att man får säga det här, men vi får höra vad administratören säger? kan man stäma dem tross? för det har jag jä*ligt stor lust att göra.

__________________
My husband told me I could choose beteween him and the horse. Damn I´m going to miss that man!
Tillbaka till Toppen Se -westerngirl-'s Profil Sök efter andra inlägg av -westerngirl-
 
jillan91
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 10 Juli 2004
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 305
Skickat: 07 Oktober 2005 kl 15:27 | IP Loggad Citera jillan91

Nä, hur fan kan dom göra så.
Jag är glad att vi sköter avlivningen avav våra hundar själva.


__________________
Om jag ska dö ska jag sitta på en vit häst med en bombväst rida ner längs avenyn med en spitklubba och bulta skit ur dom som skit ska bultas ur Sen detonera mig själv färga hela boulevarden röd
Tillbaka till Toppen Se jillan91's Profil Sök efter andra inlägg av jillan91
 
Loppan
Guest Group
Guest Group


Registrerade sig: 01 Oktober 2003
Uppkopplingsstatus: Uppkopplad
Inlägg: 1323
Skickat: 07 Oktober 2005 kl 19:10 | IP Loggad Citera Loppan

Uch! Stackare.. Ja du om min vovve skulle råka ut för sånt där så skulle ja stämma direkt!!
Gör det om det går!! Uch för sånna satar!!

 

Tillbaka till Toppen Se Loppan's Profil Sök efter andra inlägg av Loppan
 
horselife
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 27 November 2003
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 741
Skickat: 08 Oktober 2005 kl 07:19 | IP Loggad Citera horselife

Hur är det att ge blod på en hund - lätt, svårt? Hade han klarat av det i det tillståndet? Fanns det andra skäl till att dom inte gjorde det?  Sa dom aldrig nåt om prognosen och gav nåt råd - tex. avlivning...?  I ett sånt här läge hade jag absolut begärt att veterinären motiverade varför man valde att inte ge blod, samt att få en prognos - dvs. fanns det chans att hunden skulle bli bra eller borde han ha avlivats för att förkorta lidandet...

 



__________________
Visa din häst lika mycket tålamod som du förväntar dig att han ska visa dig...
Tillbaka till Toppen Se horselife's Profil Sök efter andra inlägg av horselife Besök horselife's Hemsida
 
-westerngirl-
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 06 April 2005
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 130
Skickat: 08 Oktober 2005 kl 16:51 | IP Loggad Citera -westerngirl-

det enda skället till att vet inte gjorde nåt var att man kan bara ge blodöverföring en gång för nästa gång är det inte säkert de accepterar blodet! men han är ju redan död så det finn ju inte så mkt att göra!

__________________
My husband told me I could choose beteween him and the horse. Damn I´m going to miss that man!
Tillbaka till Toppen Se -westerngirl-'s Profil Sök efter andra inlägg av -westerngirl-
 
horselife
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 27 November 2003
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 741
Skickat: 08 Oktober 2005 kl 19:48 | IP Loggad Citera horselife

Ja, och jag förstår verkligen hur lessen du är.  Inget djur ska behöva självdö på det där viset om man kan undvika det. Jag hade en hund som fick syrebrist pga. metastaser och vatten i lungorna. Hon höll på att kvävas till döds. Jag har aldrig nånsin kört så fort till kliniken. Snabb röntgen och det var inget att diskutera. Hon måste få en spruta för att förkorta lidandet.

__________________
Visa din häst lika mycket tålamod som du förväntar dig att han ska visa dig...
Tillbaka till Toppen Se horselife's Profil Sök efter andra inlägg av horselife Besök horselife's Hemsida
 

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

  Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forumhopp
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan rösta i omröstningar i detta forum

Powered by Web Wiz Forums version 7.9
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide

Denna sida genererades på 0,3418 sekunder.