Aktiva ÄmnenAktiva Ämnen  Visa Lista på alla ForummedlemmarMedlemslista AlmanackaAlmanacka  Sök i ForumetSök  HjälpHjälp
  Registrera dig härRegistrera dig här  Logga inLogga in
Ekonomi
 Westernridning Diskussionsforum : Ekonomi
Rubrik Ämne: Vem vill skriva om ekonomi? Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Författare
Meddelande << Föregående Ämne | Nästa Ämne >>
Mieke
Senior Member
Senior Member

Registrerade sig: 18 Oktober 2004
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Skickat: 10 Januari 2005 kl 10:01 | IP Loggad Citera Mieke

Har eget stall eller rättare sagt stor bonagård, vi hyr ut 3 stallplatser (de andra har vi själva )och för dem tar vi 500 /månad då ingår in/ut släpp, fodringar 4 ggr/dag, el, vatten, Stora vinter hagar och sommarbete med tillsyn insmörjning mot knott och mygg...och en rundkorall.

Mieke
Senior Member
Senior Member

Registrerade sig: 18 Oktober 2004
Skickat: 10 Januari 2005 kl 10:02 | IP Loggad Citera Mieke

glömde att vi har uppstallnings avtal ... det finns att köpa hos ridsportbutiker eller hos svenska ridsportförbundet..

kalle
Guest Group
Guest Group

Registrerade sig: 01 Oktober 2003
Uppkopplingsstatus: Uppkopplad
Skickat: 06 November 2005 kl 10:25 | IP Loggad Citera kalle

Ankan skrev:
Hello!

Jag betalar en stallhyra på 700 kr/mån. Då ingår spån/vtn./ström förståss. Ridbana(liten) rundbana och rakbana i anslutning till stallet. Och en del småvägar i närheten. I västerbotten finns det fina naturliga ridvägar.

Man sköter sin häst själv, mocking och intag. Men vardagsmornar fixar hyresvärden ut hästarna. Helgsjour* 2 på 6 veckor.
Du rymmer häst och vagn inne i stallet. Och vattenspilta finns.

Jag vill också ha ett eget hus med stall! Vänta bara tills jag är miljonär då ska jag köpa ett lyxigt ett.

Inte allt för illa, men jag saknar ett avtal.

Har ni andra där ute stallavtal??
Tillbaka till Toppen Se kalle's Profil Sök efter andra inlägg av kalle

-westerngirl-
Senior Member
Senior Member

Registrerade sig: 06 April 2005
Skickat: 23 December 2005 kl 21:50 | IP Loggad Citera -westerngirl-

jag har eget stall med inackordering och det är gratis.min inackordering hjälper till med alla stall syslorna som behövs och sedan är det inget mer med det sen delar vi på foderkostnaderna (hö) och jag är själv kraftfoderförsäljare så vi har det ganska bra faktiskt jag kan tillägga att jag bor på gränsen till skåne
(snapphanebyggden) i småland. vi har även en ridbana och litet fika/sadel rum vi har två stall med en längd på kanske 100m emellan så vi kan välja lite själva hur vi vill ha det. just nu går hästarna på lösdrift och det trivs vi med men vi har boxar oxå om det skulle behövas. Och en j*vligt stor hage nästan lite väl stor till tre hästar. men bättre det än för liten. ha de bäst/ annie

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

<< Föregående Sida av 4
  Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forumhopp
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan rösta i omröstningar i detta forum