Skickat: 30 April 2005 kl 15:44 | IP Loggad
|
|
|
Tja, vem vet svaret på alla dessa frågor? Du, jag eller någon annan?
Vi lever ju i ett fritt land där alla har rätt att ha en åsikt om saker och ting och även rätt att yttra sin åsikt. Det är precis vad som skett i sadelforumet i allmänhet , och om bomfria sadlar i synnerhet. De åsikter som har framkommit har tydligen inte fallit dej, Johanna, på läppen. Om vi vänder på pannkakan så kanske inte jag köper dina argument, utifrån mina värderingar eller erfarenheter?
Jag tolkar alla dessa retoriska frågor , att du nästan kräver att det är din åsikt som ska ligga till grund för nån form av klubbsl*g eller avdömning om vad som är rätt och fel i frågan om bomlösa sadlar.
I detta fria land så har du rätt att välja ett bomfritt alternativ, och framhärda alla dess förträffligheter, och jag har samma rätt att lägga en bomsadel på min häst, och ingen kan komma och säga att jag eller du ska tycka på ett annat sätt än vad vi gör.
Du HAR rätt att med den drucknes envishet framhålla bomlösa sadlars förträfflighet, men - du kan INTE kräva att hela din omvärld ska tycka likadant som du ! Rid du med gott samvete i en bomlös sadel, jag rider i min gamla A-fork, ingen kommer att klandra vare sej dej eller mej för det. Var och en är salig i sin tro - intill motsatsen bevisats! 
En stilla undran på slutet: Varför rida western om man inte använder westernsadel ( alltså en sadel med bom och horn) ? 
Kanske dags att runda av och avsluta denna tråd ?
Någon större chans till "enighet" i denna, tydligen brännande fråga tror jag inte kan skönjas.
I så fall har vi betat av bomlöst och barfota, återstår bettlöst! 
Redigerad av Oldtimer den 30 April 2005 kl 18:04
__________________ "En man som vill hyra en gris kan vara omöjlig att hejda"
|